Regulamin Mediów na Śląskich Dniach Fantastyki w roku 2024
Podstawowe pojęcia
- Niniejszy dokument reguluje stosunki między podmiotami o działalności informacyjnej, opiniotwórczej lub publicystycznej (zwanymi dalej Mediami lub Redakcjami), a Organizacją Śląskich Dni Fantastyki w roku 2024 (zwaną dalej Organizacją). Regulamin Mediów ma charakter uszczegóławiający względem głównego regulaminu wydarzenia i nie zwalnia z jego przestrzegania.
- Przez Patronat Medialny rozumie się szczególny charakter współpracy jednoznacznie zaoferowany przez Organizację. W kwestiach nieuzgodnionych z Organizacją Patron podlega zobowiązaniom wynikającym z niniejszego regulaminu.
- Akredytacja medialna jest osobnym rodzajem akredytacji. Udziela się jej Mediom po akceptacji przez Organizację. Zakres udzielanych uprawnień jest tożsamy z uprawnieniami Uczestnika.
- Relacja to forma trwałej (tj. widocznej nie krócej niż przez 30 dni) publikacji internetowej związanej z wydarzeniem, zawierająca minimum 50 zdjęć i/lub w formie treści nie krótszej niż 4000 znaków ze spacjami. Organizacja może poprosić o modyfikację lub usunięcie relacji bez podawania przyczyny. Usunięta relacja nie jest wliczana do relacji obowiązujących Redakcję.
Zgłoszenia
- Redakcja ubiegająca się o akredytację medialną, jest zobowiązana do wypełnienia formularza zgłoszeniowego Mediów zamieszczonego na stronie wydarzenia (https://www.sdf.org.pl/) najpóźniej 29.02.2024 do godziny 23:59. Po tym czasie wnioski nie będą przyjmowane.
- W wypełnionym formularzu muszą znajdować się następujące informacje:
- Nazwa Redakcji
- Dane kontaktowe osoby decyzyjnej: adres mailowy i numer telefonu
- Link do strony WWW/Fanpage
- Zakres działań
- Zasięgi/Liczba subskrypcji/Liczba polubień
- Imię i nazwisko akredytowanego oraz jego funkcja w redakcji.
Dodatkowe informacje/linki do publikacji poszczególnych osób będą działać na korzyść wniosku.
Wniosek nie zawierający którejś z tych informacji, może zostać odrzucony. Wnioski zawierające informacje fałszywe będą od razu odrzucane.
- W przypadku odrzucenia wniosku organizator nie ma obowiązku podania przyczyny.
- W przypadku akceptacji wniosku, Redakcja jest zobowiązana:
- sporządzić relację, fotorelację i/lub wideorelację z wydarzenia podczas jego trwania.
- publikować treści (relacje, wideo itp.) stworzone podczas wydarzenia na swojej stronie/mediach społecznościowych/Fanpage/itd. do 14 dni po zakończeniu wydarzenia. W razie zmian co do tego terminu taka Redakcja powinna uzgodnić to bezpośrednio z organizatorem ds. mediów,
- do publikowania na swojej stronie, mediach społecznościowych, Fanpage lub innych środkach masowego przekazu informacji dotyczących samej imprezy, atrakcji na niej się odbywających oraz gości przybywających na imprezę (min. 1-2 posty/artykuł na 14 dni). Dni na publikację są naliczane od momentu otrzymania informacji o pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o akredytację medialną. Ostatnia publikacja pojawić się może maksymalnie 13.04.2024.
- do zrealizowania innych treści, o których wspomniano w trakcie korespondencji,
- przed publikacją do uzyskania zgody na publikację materiałów dotyczących wydarzenia,
- wprowadzenia ewentualnych poprawek i zmian w relacji zleconych przez Organizatora,
- przesłania Organizacji adresu URL publikowanych relacji wraz z datą publikacji.
- Redakcja upoważnia także Organizację Śląskich Dni Fantastyki oraz osoby z nią współpracujące do wykorzystywania w celach promocyjnych i reklamowych treści oraz dzieł stworzonych przez taką osobę (lub redakcję) podczas imprezy.
- Każda Redakcja ma prawo zgłosić maksymalnie 3 osoby we wniosku akredytacyjnym. Zależnie od wielkości Redakcji, zasięgów, ilości polubień, subskrypcji, ale także ilości wniosków o akredytację medialną, organizator będzie przydzielał liczbę wejściówek: 1, 2 lub 3 akredytacje na Redakcję.
- Organizator może wydać dodatkowe akredytacje medialne, jeśli uzna to za stosowne.
- Wnioski akredytacji medialnej zostaną rozpatrzone najpóźniej do 29.02.2023.
- O otrzymaniu akredytacji przez kolejno wymienione osoby we wniosku złożonym przez redakcję będzie zależeć: kolejność ich wymienienia (pierwsza wymieniona osoba ma największą szansę otrzymania akredytacji itd.), ich funkcja oraz ich portfolio. Organizator zastrzega sobie prawo wyboru osoby z redakcji, której przyzna akredytację.
- Akredytacje medialne należy odebrać w punkcie akredytacyjnym podczas wydarzenia tj. 13 kwietnia 2024 w godzinach od 8:00 do 20:00 i 14 kwietnia 2024 od 8:00 do 12:00.
Kwestie organizacyjne
- Jeżeli Redakcja wyraża chęć przeprowadzenia wywiadu z Organizacją lub Gośćmi, powinna poinformować Organizatora ds. mediów minimum 7 dni przed rozpoczęciem imprezy, jeśli wywiad ma mieć miejsce w jej trakcie.
- Organizacja może poprosić o modyfikację lub usunięcie relacji bez podawania przyczyny. Usunięta relacja nie jest wliczana do relacji obowiązujących Redakcję.
- Zanim relacja zostanie opublikowana, jej wersja robocza powinna zostać przekazana Organizatorom (Działowi Marketingu). Po zaakceptowaniu relacji redakcja jest zobowiązana do opublikowania jej bez wprowadzania zmian, o których Organizator nie będzie wiedział.
- Jeżeli Redakcja nie wywiąże się z nałożonych nań zobowiązań opisanych w pkt. 8., musi opłacić koszt akredytacji dwudniowej. Dane do przelewu:
Śląski Klub Fantastyki, ul. Górnika 5, 40-133 Katowice, PKO BP o/Katowice 02 1020 2313 0000 3202 0114 6588.
- W przypadku nieprzestrzegania przez Redakcję powyższego regulaminu lub regulaminu ogólnego imprezy Organizator ma prawo ją wydalić z terenu imprezy. Osoba wydalona z imprezy będzie musiała ponieść koszty akredytacji dwudniowej.
- Wszelkie kwestie sporne będą rozstrzygane na korzyść Organizatora.
- Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji regulaminu bez uprzedniej informacji.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystywania materiałów przygotowanych przez patronów medialnych/media otrzymujące akredytację medialną do celów marketingowych bez powiadamiania o fakcie danych podmiotów/osób.
- Organizator informuje, iż wszelkie udostępniane informacje oraz prawo do wykorzystania wizerunku czy znaków ŚDF ma na celu sprawne zrealizowanie założonych celów regulowanych niniejszym dokumentem (opisane w pkt. 8).
- W razie pytań, proszę kierować je na adres mailowy: sdf.media@skf.org.pl